Kou, wind en hagel - Reisverslag uit Swansea, Australië van Bartho Hendriksen - WaarBenJij.nu Kou, wind en hagel - Reisverslag uit Swansea, Australië van Bartho Hendriksen - WaarBenJij.nu

Kou, wind en hagel

Blijf op de hoogte en volg Bartho

02 November 2014 | Australië, Swansea

Vannacht was het knap koud, volgens de weerapp 3 graden maar met een gevoelswaarde van -2. Dat zou best eens kunnen. De hele nacht storm, regen en veel hagel. Om 7 uur klaarde het wat op, na 19 uur was het echt droog maar nog steeds veel wind. Dat merk je wel in een auto van 3 meter hoog. Op pad naar Wineglass Bay, de mooiste baai van Tas aan de oostkust. Geen lange reis maar je doet er toch wel lang over. Afwisselend langs de kust en door het binnenland. Het laatste stuk heb je een prachtig zicht op de kust, mooie tropisch aandoende stranden en een woeste zee. Het landschap is golvend, soms moet je een heuveltop over. De plaatsjes bestaan uit niet meer dan een benzinepomp, een winkel en een handvol huisjes. Gestopt in Swansea, alleen al voor de naam. Laatste plek op camping gekregen, op 10 m van de zee. Dag in stijl afgesloten met fish and chips.
PS Foto's laten nog even op zich wachten.

• 02 November 2014 - 21:27

Els:

Oei -2 en dan in Sydney 37 graden. Idd wereld van verschil. Bevalt Tasmanië en nog geen devil voor je 3m hoge camper gehad??Gelukkig nog een campingplek en fish en chips past goed bij woeste zee. Hier vandaag weer 18 graden, maar de kou komt eraan. Let op de walibi's bij Wineglassbay. X Els

• 02 November 2014 - 23:02

Mary:

Klinkt prachtig! Ondanks zo'n winternacht. Echt letterlijk downunder daar bij jou hoor: hier het hele weekend mooi lenteweer. Maar hier regent het nu en bij jou houdt het gelukkig op :-)
    En is de maandag alweer begonnen, fijne dag! xxx

• 03 November 2014 - 12:19

Jeroen Hendriksen:

hoi Bart, dat klinkt nog allemaal niet spectaculair. Maar ja, het is ook nog maar één berichtje dat je in zowat twee weken geplaatst hebt. jammer! Ik had me voorgesteld elke dag een stukje Bartho te lezen met waanzinnig prachtige andere verhalen. Fish and chips...bah. Maar wel zoutloos als het moet. Ik wil een road-movie, een live-verslag; wilde beesten en enge spinnen. desnoods mooie vrouwen op het strand. Verwen ons een beetje hier in dit warme kikkerland (22 graden).
    Wij gaan op vakantie, je wil het niet horen, naar Kempenland in Belgisch Limburg. Zo'n goedkoop arrangementje van een of andere verhuurder, maar wel leuk! Tja, de skivakantie met al mijn kinderen maakt al mijn geld dat nog over is van de erfenis op. Zo zal het met jou ook wel gaan. Ach, al dat stoffelijke, het gaat om de geest!
    maakt Tasmanie je niet een beetje filosofisch? Of een nieuwe dichter? ontstaat er al een roman in je gedachten? Mooi tijdverdrijf. Of moet je werken aan onverwachte eenzaamheidsgevoelens, hechtingsproblemen en gevaarlijk autisme? Daarover moet je schrijven!!!
    Intussen veel moois, je jaloerse broer.

• 03 November 2014 - 13:49

Margot:

Ja hoor het echte vrachtwagengevoel: 3 meter hoog. dan moet je je cabine inklimmen. lijkt me geweldig. gelukkig heb je een huisje met deze temperaturen.
    Gisteren heb ik nog met heerlijk warm herfstweer alle omgevallen zonnebloemen, herfstasters en topinamboer om gehaald en in stukken geknipt. Nu nog rijden met het fietskarretje. Wel even wat anders dan zo'n camper. hebben ze daar ook moestuinen?
    Go