De eerste twee dagen op Tasmanie - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Bartho Hendriksen - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen op Tasmanie - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Bartho Hendriksen - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen op Tasmanie

Blijf op de hoogte en volg Bartho

01 November 2014 | Australië, Port Arthur

Al twee dagen op Tasmanie. Een groter verschil met Sydney kan er niet zijn: een bruisende wereldstad tegenover een landelijk eiland. En qua temperatuur ook: was het in Sydney over de dertig graden, hier is het een stuk koeler, ik denk zestien graden met af en toe een buitje. Zit lekker in de camper met de deuren en ramen dicht. De camper en ik zijn nog niet op elkaar ingespeeld, af en toe gaat er iets mis en de handrem is een kwelling. Vanmorgen schoot mijn telefoon van het kussen in een soort niemandsland tussen kastje en een onbereikbare ruimte. Maar teruggegaan naar de verhuurder die met een 'no worries, mate' de telefoon weer snel teruggevonden had.
Net de eerste kangeroe gezien. Skippy hipte rond de auto. Eigenlijk niet meer dan een groot konijn. Verder vliegen er grote parkieten rond die net zo brutaal zijn als mussen. En intussen is het flink gaan regenen.
Wat ik toe nu toe heb gezien van tasmanie is veelbelovend. Een zacht glooiend landschap met veel bossen. Eenmaal buiten Sorell kom je nauwelijks ander verkeer tegen uitgeonders een kolonne monstrueuze caravans. Het is hier uitbundig lente. Alles bloeit.
Port Arthur is een zo op het oog vriendelijk openluchtmuseum maar met een wrede geschiedenis. Een onmenselijke gevangenis waar veroordeelde misdadigers hun straf ondergingen. Een geoliede strafmachine met bewakers, veroordeelden en vrije mensen.
Morgen zet ik koers naar de oostkust.

• 01 November 2014 - 10:45

Els En Mary:

Vooruit we geven jouw reisverslag voorrang op de mobiel. Die kangoeroe is waarschijnlijk een walibi en die parkieten misschien wel jouw favoriet puffins :) . We zijn blij dat we iets horen van de Tasmanian Devil in Toyota.. Mind the break please, we want you safe home.
    Volgens Mary was het gister 21 graden op Tasmanië. Zoek de zon. Nu richting Wineglass bay ???
    Veel plezier en dikke kus (zegt Mary) en tot schrijfs,
    Els

• 01 November 2014 - 17:43

Margot:

joepie,, ik zat al elke avond te kijken of er een verhaaltje kwam van jou, Bartho!
    Is het leuk rijden in zo'n camper? Voel je je een kleine vrachtwagenchauffeur? met je eigen home bij je.
    hier is het vandaag de warmste novemberdag ooit. Op de markt van Culemborg zaten alle terrassen vol en morgen wordt het weer mooi, dan ga ik naar onze tuin. grasmaaien, ha ha.
    veel plezier op avontuur. Go

• 02 November 2014 - 10:29

Jacqueline:

Hé Bartho, leuk van je te horen, klinkt jaloersmakend, behalve die regen dan, maar neem aan dat je camper waterdicht is ;-) Geniet lekker verder en dikke knuf (zegt Bijke), Jacqueline